Myjomice « Krążkowy Obwód V

Temat: Fokker E III, Eduard Profipack 1:72
...model z tak "intensywnym" olinowaniem i trochę przekombinowałem, ale jakoś poszło. Model wygląda tak: Malowany głównie akrylami Misterkit, które moim skromnym zdaniem są jednymi z najlepszych akryli, a dla wielkowojennych samolotów są wręcz niezbędne . Naciągi zrobiłem z żyłki wędkarskiej 0,08 mm. Samolot w mocno hipotetycznym malowaniu Ernsta Udeta, ostatnio dowiedziałem się, że może nie był to Fokker E III ale E II i pas wokół kadłuba nie był czerwony, tylko czarny. Ale tak to już ze szmatopłatami jest. Co do zdjęć, to niestety ostatnia aura zmusiła mnie do użycia flasza, który wszystko skutecznie "spłaszczył" tak więc fotki mocno średnie.
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=1059



Temat: SMER - z czym to się je?
Pojawiły się do kupna w sieci modele tej firmy. Może ktoś to widział na "żywo" bo bardzo niska cena dobrze o tych modelach nie świadczy. I tu można się zdziwić...... Większość modeli to stare przepaki, tak jak mówił Daniel. Ale trafiają się również perełki - też przepaki, tyle, że EDUARDA 1:72... Na pewno są to Fokker D.I i Fokker E.III. Nie wiem, co było w Eduardzie, ale tu oprócz wyprasek znajdziemy naprawdę świetne kalkomanie. Malowania też są bardzo interesujące, z regóły podani są piloci tych maszyn. Jest jescze jeden przepak Edka, ale na razie nie wiem jaki... Teraz już wiem Ten trzeci model to Albatros D.Va w malowaniach: 1. Lt. Brauer'a Bogohl 6 Staffel 19; 2. Pilot Fritz Rumey, Jasta 5
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=10434


Temat: Fokker E.III stripdown | Eduard | 1:72
...takowego dziwadła wpadłem przypadkiem i jak to z przypadkami bywa okazało się to świetną zabawą. W założeniu miał to być poligon doświadczalny, taki trening w użyciu blach, wcześniej tylko raz czy dwa z nich korzystałem w bardzo małym zakresie. Model nabyłem po bardzo nieprzyzwoicie niskiej cenie (przeceny w sklepie), więc mimo że to nie moja skala, poczułem błysk w oku i podjąłem się tego nie lichego zadania. Model to Eduardowski zestaw Fokker E.III stripdown w królewskiej skali 1:72. Składa się z trzech blaszek oraz jednej maluśkiej wypraski. Niestety w zestawie brak nalepek
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=7028


Temat: Ostdeutsche Albatros Werke
...w Pile oraz na licencji w zakładach Bayerische Flugzeug Werke i Linke Hoffmann Werke. Łącznie zbudowano ok. 100 maszyn. Na przełomie 1918 i 1919 roku wyprodukowano kilka samolotów dla polskiego lotnictwa – 8 eskadry wywiadowczej i 1 eskadry wielkopolskiej. Maszyny te brały udział w wojnie polsko – bolszewickiej. Albatros D.I/D.II – dwupłatowy samolot myśliwski, mający zastąpić stosowane dotychczas użytkowane samoloty typu Fokker E.III. Ta konstrukcja Roberta Thelena i Schuberta została oblatana w kwietniu 1916 r. i już w lipcu weszła do produkcji seryjnej. Samolot posiadał starannie opracowany aerodynamiczny kadłub. Zbudowano tylko około 50 maszyn, ponieważ wkrótce opracowano udoskonaloną wersję nazwaną D.II. Miała ona obniżony górny płat, co poprawiło widoczność z kabiny. Wyprodukowano 275 maszyn typu D.II, m.in. w OAW. Cieszyły się one dobrą...
Źródło: forum.dawna.pila.pl/viewtopic.php?t=72


Temat: synchronizator i spadek szybkostrzelnosci
Zwiększyły się obroty śmigieł i wyrosło im więcej łopat. A tym samym częstotliwość niedozwolonych momentów wystrzału. Cr 32 miał też 2 łopaty...Czy prędkość obrotowa śmigieł istotnie wzrosła??? Fokker E III miał max. ok. 1200 obr. śmigła na min. Liczba łopat nie ma wielkiego znaczenia, bo szybkostrzelność większości broni jest i tak mniejsza niż ilość "zasłonięć " lufy przez łopaty...a strzał padał tuż po przejściu łopaty...W E.III co dwa obroty śmigła. Przy szybkostrzelności 1200 byłoby co jeden...Posiadanie nawet pięciu łopat w takim układzie niewiele zmienia...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=11024


Temat: Morane Saulnier Type G - 1/48 Maquette
...łatwo dostępna w warsztatach naprawczych, stąd kokardy zamalowałem na srebrno. Sam model to produkt Maquette. Typowy short run. W założeniu powstał jako model treningowy w celu przećwiczenia kilku nowych technik modelarskich. Jednak z czasem dodałem kilka własnoręcznie wykonanych elementów, oraz uzupełniłem o częsci fototrawione. Z zestawu tak na prawdę dało się wykorzystać tylko kadłub i skrzydła. Silnik to wyrób Eduarda z zestawu Fokker E.III. Niestety mój ulubiony producent żywicznych silników - Karaya , nie posiadał odpowiedniego 7 cylindrowego silnika w swojej ofercie. Śmigło drewniane ręcznie robione. Znaczek MS na okapowaniu silnika to żywiczny "klon" znaczka z zestawu Eduarda Morane N. Malowanie farbami Misterkit - dedykowanymi lotnictwu WWI. Blachy to zestaw Eduarda BigEd , koła zestaw Parta. Samolot został mocno "spanachany" gdyż...
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=10545


Temat: Fokker E.IV - Eduard 1/72
Cieszę się że Wam się podoba :-). Tak różowo oczywiście nie jest, zdaję sobie sprawę że można by go sporo lepiej zrobić. Jednak albo nie wiedziałem jak albo nie potrafiłem lepiej - może następnym razem, jak wpadnie mi w łapy Fokker E.III ;-). Generalnie malowanie oparłem po prostu na instrukcji Eduarda, W tych pozycjach znalazłem fotki tej maszyny (w każdym razie z paskami) - Squadron/Signal Publications nr158 ‟Fokker Eindecker In Action” s.42 i tył okładki (rysunek) - Windsock Mini Datafile nr 7 ‟Fokker E,IV” (fotka + bokorys) Co ciekawe w In Action w opisie fotki jest że latał na nim Max Immelman... są też małe różnice w kolorystyce (np. dyski...
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=8818


Temat: Wasze "żelazne pozycje" na 2006r.
...100 ALBATROS D.III (OEF): Windsock Datafile 19 ALBATROS D.III: Windsock Datafile Special ANSALDO A.1 BALILLA: Windsock Datafile 88 AVIATIK D.1: Windsock Datafile 45 BRISTOL FIGHTER Vol.2: Windsock Datafile Special BRISTOL FIGHTER Vol.1: Windsock Datafile Special BRISTOL SCOUTS: Windsock Datafile 44 DFW C.V: Windsock Datafile 53 FF 33E: Windsock Datafile 73 FOKKER D.VIII: Windsock Datafile 25 FOKKER E.I/II: Windsock Datafile 91 FOKKER E.III: Windsock Datafile 15 GERMAN OBSERVERS' GUNS: Windsock Mini Datafile 16 HANRIOT HD.1/HD.2: Windsock Datafile 92 MORANE SAULNIER TYPE L: Windsock Datafile 16 NIEUPORT 10~12: Windsock Datafile 68 NIEUPORT 17: Windsock Datafile 20 NIEUPORT 28: Windsock Datafile 36 PFALZ D.IIIA: Windsock Datafile 21 PFALZ E.1 E.V1: Windsock Datafile 59 PHONIX D.I-II: Windsock Datafile 31 The PFALZ D.III: Windsock Datafile 107 RAF B E 2E:...
Źródło: dws.org.pl/viewtopic.php?t=13328


Temat: Fokker E.III (1/72, Eduard)
Fokker E.III to ulepszona wersja pierwszego w historii prawdziwego samolotu myśliwskiego. Firma Anthony’ego Fokkera pierwsza spełniła oczekiwania Idfliegu i dzięki skutecznemu zastosowaniu wcześniej opracowanego synchronizatora karabinu maszynowego z obrotami śmigła była w stanie zapewnić lotnictwu Niemiec olbrzymią przewagę od maja 1915 roku. Dopiero wprowadzenie na początku 1916 roku przez Anglików pchacza DH-2 oraz przez...
Źródło: pwm.org.pl/viewtopic.php?t=2887


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • epicusfuror.xlx.pl